قاب زندگی

یک زن هستم در قاب زندگی

قاب زندگی

یک زن هستم در قاب زندگی

یک عدد حرف گوش کن هستم

دوشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۹ ب.ظ

کلا آدم حرف گوش کنی هستم. یعنی تا حرفی به نظرم درست بیاید تمام هم و غمم عمل به آن می شود. یک نوع قانون پذیری خاص. حالا قانون حقوقی باشد یا اخلاقی یا شرعی، فرقی نمی کند. در هرصورت تابع حرق حق هستم.
نمونه ش این که الان از فروشگاه ترمینال قم بیرون آمدم و سر انگشتی حساب کردم دیدم این آب معدنی کوچک، یک بسته لواشک پذیرایی که برای محمد خریدم و یک بسته پفک کوچک نباید 5 هزار تومان می شد. باید می رفتم پولم را پس می گرفتم؟ سریع به خودم جواب دادم ترمینال ها همیشه اینجوری اند. این که کسی اینطوری بی اخلاقی کند چون ترمینال است و کار مردم لنگ است قانعم نکرد ولی حقیقتش این بود که بودن تعداد زیادی مرد در فروشگاه مانع رفتنم می شد. توی اتوبوس نشستم. دانه دانه پفک ها را یعنی تنها چیزی که با این دندان کشیده و لثه ی آش و لاش می توانم در دهان آب کنم و تا قزوین گرسنگی ام را کنترل کنم، در دهانم اب کردم، کتاب ابن مشغله را باز کردم دوباره بخوانمش و برسم به آن قسمت که به دکترها گیر می دهد و هم حرص بخورم هم کیف کنم. اما اول چشمم افتاد به جمله ای که چندسال پیش زیرش خط کشیده بودم:

"زندگی ملک وقف است دوست من! حق نداری روی آن فساد کنی و به تباهی اش بکشی یا بگذاری دیگران روی آن فساد کنند... حق نداری در برابر مظالمی که دیگران روی آن انجام می دهند سکوت اختیار کنی و خود را یک تماشاگر مظلوم و بی پناه بنمائی"

خب این طوری شد که دیدم نمی شود. باید بروم و جلوی فساد را بگیرم. اگر او یک مرد سبیل کلفت است خب منم یک زن هستم که 2 سال است درمقابل سختی های مادری کم نیاورده ام . چقدر قوی واقعا. چقدر خستگی ناپذیر. کیفم را گذاشتم توی صندلی و پوست خالی پفک را انداختم توی نایلون کنار اب و لواشک و راه افتادم سمت فروشگاه. توی راه تمام جواب هایی که احتمال داشت بشنوم را حدس زدم و برایشان جواب اماده کردم. دست اخر هم به نتیجه رسیدم جوری باشد که وقتی بیشترین مشتری جلوی پیشخوان هستند حرفم را بزنم تا اگر نخواست پولم را بدهد لااقل جلوی 5 نفر بگویم این کار شما حرام خوری است. اگر افاقه نکرد بروم پیش مدیر ترمینال. اگر باز هم نتیجه نداشت پیش کی باید می رفتم. شهرداری

 واقعا که گاهی وقت ها خیلی جوگیر می شوم. آن هم با خواندن یک پارگراف. بعید می دانم خود نادرخان ابراهیمی هم وقتی این پارگراف را می نوشت فکر می کرد کسی با خواندنش انقدر تهییج شود.

رفتم ولی از قضا همه ی مشتری ها رفتند و ماند 2 نفر. صندوقدار چاق که حداقل 50 سال داشت رو کرد به من و گقت: خب شما؟

همینطور که سرم پایین بود و به نایلونی که روی پیشخوان گذاشته بودم نگاه می کردم گفتم: این ها رو الان ازتون خریدم. قیمت مصرف کننده ش میشه 2 هزار و پونصد ولی شما 5تومن حساب کردید. نایلون را گرفت و تقریبا پرت کرد گوشه پیشخوان و رو کرد به ان دونفر تا کارشان را راه بیاندازد و بعدش به کار من رسیدگی کند. تقریبا بی ادبانه و حرفه ای بود

 

بعدش قیمت روی جلدها را حساب کرد بدون کلمه ای اعتراض یا عذرخواهی 2500 داد. پولم را برداشتم و به اینکه فکر کردم که جلوی یک بی اخلاقی و ظلم را گرفتم. البته سعی کردم به 600 باری که راننده ها برای یک مسیر تا 3 هزار تومن بیشتر از قیمت عادی ازم گرفته اند فکر نکنم. چون حقیقتش همیشه دلم به راننده ها می سوزد. اما همین الان در حال نوشتن این مطلب بهم برخورد تصمیم گرفتم دلسوزی ام را از راننده ها بردارم و به جیب همسرم معطوف کنم که این پول ها را از سر راه نیاورده.

 

خلاصه که قبول دارم در کنار اخلاق گرا بودن، جوگیر هم هستم

 

بیست و چهارم آبان نود و پنج

 

ابن مشغله

۹۵/۰۹/۰۱

نظرات  (۸)

دستت درست! :)
پاسخ:
کوچیکتم :دی
۰۶ آذر ۹۵ ، ۱۸:۲۸ بانوچـ ـه
کار بسیار درستی کردین و حتی جا داشت بخاطر بی ادبیش یه حرف درشت هم بارش میکردی :دی
پاسخ:
دفعه بعد ان شاالله :دی
ابن مشغله خیلی خوب بود...
پاسخ:
بله :)
۰۸ آذر ۹۵ ، ۱۶:۰۶ ساکن طبقه 40
اگه هر کسی فقط به اندازه ی خودش جلو ظلم و ظالم می ایستاد ... دیگر واژه ای به نام ظلم را فقط در کتابهای تاریخ میشد جست ...
پاسخ:
بله واقعا
به امید اون روز...
خیلی خوب جلوش ایستادی، آفرین! من معمولا روم نمیشه :| یعنی اگه همون لحظه متوجه شدم ک خب بهش میگم ولی بعدش اصلا روم نمیشه!
پاسخ:
جدیدا تصمیم گرفتم به هر صورتی گه شده انجامش بدم
۰۹ آذر ۹۵ ، ۱۶:۲۵ فاطمه غلامی
بهههه
سلام سهیلا بانوی عزیز
مشتاق دیدار خانم
خوبی شما
سلامتی ان شاالله
دختر گلت بزرگ شده یا هنوز ریزه میزه ست :*
پاسخ:
سلام :)
فاطمه ی قزوین هستی آیا؟

دخترم من رو پیر کرده بزرگ شده :))
۰۹ آذر ۹۵ ، ۲۰:۰۹ دختر خاکستری
بنظر من این شجاعت واقعا تحسین برانگیزه
من بیشتر وقتا میخوام که بگم ولی جالبه که بخاطر اشتباه طرف مقابل من خجالت میکشم :|
ولی شما الگوم شدین از امروز D:
پاسخ:
وای که چه حالت بدیه منم خیلی بخاطر اشتباه یکی دیگه خجالت می کشم

الگو :دی
۱۰ آذر ۹۵ ، ۰۹:۵۳ ملکه بانو
پفک نخور خوب نیست
پاسخ:
چشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی