قاب زندگی

یک زن هستم در قاب زندگی

قاب زندگی

یک زن هستم در قاب زندگی

این زن چه کنه؟

چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۰۲:۴۶ ب.ظ

یکی از دوستان ساکن شهر قم یه دختر یک سال و نیمه داره. لیسانس علوم ازمایشگاهی گرفته و از کارش که تو بیمارستان بوده استعفا داده و قصد ادامه تحصیل در این رشته رو هم نداره. بعد از شیر گرفتن دخترش کمی بعد تمایل داره برای بچه ی بعدی اقدام کنه. همسرشون طلبه هستن و تعلیم و تربیت می خونن. دخترش خیلی ارومه و طولانی مدت خوابه. مهمون خیلی کم پیش میاد براشون. به همین خاطر ایشون میگن که زمان خیلی زیادی دارن تو خونه و نمی دونن چطور بهینه ش کنن. 

 

شما پیشنهادتون چیه؟ هرنوع اقدامی که مفید برای خودش و خانواده باشه

۹۵/۱۰/۱۵
سهیلا ملکی

نظرات  (۱۲)

۱۵ دی ۹۵ ، ۱۴:۵۳ دچــ ــــار
نمیدونم این پیشنهادم شوخی باشه یا جدی:

وبلاگ بزنه :)

+ البته بازم چیزی به ذهنم رسید میگم
پاسخ:
اون وقت مجبور میشم ادرس وبلاگم رو بهشون بدم
که اینم دوست ندارم
۱۵ دی ۹۵ ، ۱۴:۵۵ بانوی شیعه
سلام
من بتازگی با وبلاگتون آشنا شدم..
من هم دختر ۱۴ ماه ای دارم و بشدت شیطون! خوش بسعادت این بنده خدا که دخترش آرومه. من همیشه کمبود وقت دارم..

و اما پیشنهادات من:
۱) تمیزی و مرتب بودن دائمی خانه و رسیدگی به همسر و فرزند
۲) مطالعه مطالعه مطالعه .. تا میتونن مطالعه داشته باشن
۳) انواع و اقسام سخنرانی های علما و بزرگان که خوشبختانه به روز و در دسترس هست رو بشنوند تا از لحاظ دین و سیاست عقب نمونند
۴) اگر تمایل دارند و مقدوره کلاسهای قرآنی مانند حفظ و البته تفسیر رو شرکت کنند ..
۵) و حتما حتما محاسبه نفس روزانه داشته باشند با مراتبی که گفته شده

ضمنا زودتر از شیر گرفتن هم میشه باردار شد چون سه چهار ماه اول بارداری شیردهی بلامانع هست

موید و رستگار باشید
التماس دعا

پاسخ:
سلام عزیزم
چقدر بابت شیطنت درکتون می کنم :))

خیلی خیلی ممنون از پیشنهادات خوبتون. حتما بهشون می گم

تمایل دارند بین دو زایمانشون 3 سال فاصله باشه

حاجت روا باشید ان شاالله
۱۵ دی ۹۵ ، ۱۵:۱۳ اسمارتیز :)
من اگه جای ایشون بودم تموم کتابایی که لیست کرده بودم و فرصت خوندنشون پیش نیومده بوده رو میخوندم:)
البته به نظرم فرصت خوبیه که کارایی رو که تا حالا دوست داشتن انجام بدن رو انجام بدن.... :)

* احساس می‌کنم یهویی پریدم وسط بحث:) وبلاگتون خیلی خوبه خانوم ملکی:) تقریبا کل آرشیوتونو خوندم:)
پاسخ:
منم دقیقا همین کار رو می کردم

شما لطف دارید. وقتتون تلف نشده باشه خدا کنه
۱۵ دی ۹۵ ، ۱۵:۴۴ ملکه بانو
کارای زیادی میتونه بکنه. بستگی داره به چی علاقه داره
یه کلاس اعتقادی بره یا شروع کنه به خوندن یه سلسله کتاب اعتقادی
کار هنری یاد بگیره.
حفظ قرآن رو شروع کنه
تفسیر قرآن، احکام بخونه
پاسخ:
ممنون ملکه بانوی عزیز
مفید بود
من  تقریبا شبیه این خانوم هست شرایطم بجز بچه ی آروم،کارهایی که من انجام میدم برای اینکه از وقتم درست استفاده بکنم: یه سری کار هنری از اینترنت یاد گرفتم که بسته به زمانی که توش قرار دارم ازش استفاده میکنم،مثلا برای مهمونی دندونی دخمل کوچیکم خودم نشستم و با پارچه های نمدی برای مهمون ها هدیه یا همون گیفت درست کردم،یا برای همین نوع مهمونی ها یه عالمه طرح ژله رو یاد گرفتم که از بینشون دوتا درست شد،یا ....اینترنت پره ایده است برای یادگیری خیلی هاشون رو هم تو خونه خودت میتونی کار کنی.یک کار دیگه خوندن کتاب هست،من عاشق رمان هستم برای خوندن رمان هم وسواس دارم تو برنامه هام هر ده روز به یه نویسنده اختصاص میدم مثلا الان رفتم کتاب مسله اسپینوزا نوشته ی اروین یالوم رو خریدم.یادگیری زبان تو خونه( با اینکه من نتونستم و یه فوبی شدید دارم نسبت به  این زبان ) اما خیلی از دوستام با همین نیم ساعت وقت گذاشتن در روز الان مسلط هستن.حفظ قران( البته اگه کلاس برن خیلی خیلی بهتره). در مورد خانوم ها خانه دار به نظر من تا یه تایم دو تا سه ماهه همه ی برنامه هایی که میزاری خوبه اما بعد انگار سرد میشی،چون یه محرک بیرونی نداری و کارها رو تین میشه برای همین باید هر دو تا سه ماه برنامه ی روزانه رو کلا تغییر بدی که زندگی تکراری نشه
پاسخ:
چه خانم فعالی هستید :)
خیلی ایده هاتون خوبه
وبلاگ ندارید ازتون بیشتر استفاده کنیم؟
یک سال و نیم دیگه قراره بچه شون به دنیا بیاد؟
تا اون موقع مطالعاتشو زیاد کنه.
کتاب بخونه، به همسرش و روابطشون خیلی برسه
برای بچه ش تدارکات بازی ای ببینه،
قرآن زیاد بخونه
و تا میتونه با بچه ش بازی کنه.
اصلا خودش تنهایی بازی کنه!فیلم ببینه!
گه میتونه بیرون بره حتما این کار رو بکنه.
اگه میخواد بعدش تحصیل یا کار کنه، مقاله بنویسه زبان بخونه و اگر تغییر رشته مدنظرشه درس بخونه و الی اخر!
اصلا باورم نمیشه کسی یه بچه داشته باشه، که هیچ بازم میتونم یه جوری به زور اینو هضمش کنم،اما کسی یه بچه داشته باشه و تو فکر بچه ی دوم برای هفت هشت ماه آینده باشه و وقت زیاد داشته باشه!!
خدا به زندگیش بیش از پیش برکت بده ان شالله.
پاسخ:
لوسی می جدا نباید از کنار این همه تفاهم بی تفاوت رد شم، مخصوصا از اصلا باورم نمیشه ...
بذار بیام خواستگاریت
۱۵ دی ۹۵ ، ۱۷:۴۸ بانو. میم
امممم.... کتاب خوندن... یه هنری رو شروع کردن مثل بافتنی
... اگر دنبال کسب درآمد هم باشن و آشپزیشونم خوب باشه میتونه مثلا روزانه یه مقدار محدودی سفارش مثلا کیک، مربا اینجور داستان ها رو بگیره... 
ورزش خونگی با استفاده از سی دی های اموزشی...
پاسخ:
خیلی هم عالی
ممنون دکترجان
۱۵ دی ۹۵ ، ۱۷:۵۱ بانو. میم
خیلی آدم عاقلیه که ۳ سال بین باردار شدنش داره فاصله میندازه... تو مطب استادم بودم عز و جز میکرد به خاطر خودتون نمیخواین حداقل به خاطر بچه اتون و آسیب های روحی روانیشم که شده حداقل سه سال فاصله بدین...
پاسخ:
بهش میرسونم که خیلی عاقلی :دی
۱۶ دی ۹۵ ، ۰۰:۳۰ مامانِ معصومه
پیشنهادم اینه فقققققققققطططططط بخوابه...
یه کمی کار خونه کنه و بعدم خیلیییییی استراحت کنه
همین....
فعلا همین به ذهنم رسید
(من برم تا تابلو نشدم که کمبود خواب و استراحت دارم)
راستی خواهری اینکه گفتی میترسی این دوستتون وبلاگ بزنه و وبلاگ شما رو پیدا کنه یه شبهه به ذهنم رسید این بنده خدا با سرچ کردن اسمتون که به اینجا میرسه؟؟؟
پاسخ:
اتفاقا پیشنهادات عالیه :)))


نه اینکه مثلا چیزی باشه نخوام ایشون ببینه کلا بهم ثابت شده هرچی با اشناها کمتر ارتباط وبلاگی داشته باشی بهتره
همه می تونن با اسمم به وبلاگ برسن ولی غالبا سرشون گرم تلگرام و اینستا و توییتره
سلام
چند وقتیه با وبتون آشنا شدم، تمام آرشیوتونو خوندم
حقیقتا قلمتون زیباست
یه جاهایی از زندگیم مثل شما بود
دوره دانشجویی فعال و داغ توی بسیج و اینجور فعالیت ها
الان بیشتر وقتم توی خونه س
....
به نظرم قرآن بخونه
صحیفه رو چندین و چند بار بخونه
کتاب بخونه
کلاسای حوزه دانشجویی رو حضوری یا غیرحضوری بره خیلی خوبه
آشپزی کنه

 راستی میخام لینکتون کنم، اجازه میدید؟؟؟
پاسخ:
سلام

این لطف شماست گرنه خودم می دونم اینطور نیست

ممنون از پیشنهاداتتون. خیلی خوبه

اجازه نمی خواد که. از خدامم باشه :ذی
۱۶ دی ۹۵ ، ۱۲:۳۲ فاطمه غلامی
دیگه هر چی پیشنهاد خوب بود دوستان دادن
فقط بهشون بفرمایید ورزش رو به هیچ وجه فراموش نکنند
پاسخ:
چشم فاطمه جانم
با بانو میم در عاقلی ایشون موافقم
کار هنری حالا هر جوریش خیلی برای روحیه خانومها خوبه.
پاسخ:
اره حقیقتا :|  :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی