قاب زندگی

یک زن هستم در قاب زندگی

قاب زندگی

یک زن هستم در قاب زندگی

دم خروس یا قسم حضرت عباس؟

يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶ ق.ظ

دیدن خیر ابراز همدردی ایرانیان باخانواده قربانیان حملات پاریس برای خراب کردن یک هفته ام کفایت می کند.
یک عده شب رخت و لباس تن کرده و رفته اند جلوی در سفارت فرانسه گل و شمع گذاشته اند. چرا این خبر برای من که برای کشتن پشه ها هم ناراحت می شوم اعصاب خوردکن است؟
چون همین چندوقت اخیر مشابه این اتفاق در لبنان افتاد. مدتهاست در سوریه و عراق جریان دارد. کودکان، زن و مرد، پیر و جوان کشته شده اند. میلیون ها نفر اواره شده اند. جان میلیون هم نفر ارزش این را نداشت که جلوی سفارتشان یک دسته گل گذاشته شود؟ کاش انقدر که ادعایشان می شود اریایی بودند و یک بار جلوی سفارت افعانستان گل می گذاشتند. یک بار بخاطر این همه کشت و کشتار و اوارگی افغان ها با خانواده هایشان همدردی می کردند. کاش یک بار می رفتند و با خانواده های شهدای هسته ای همدردی می کردند. اما به فرانسه که می رسد جریان فرق می کند. خب ان ها غربی هستند. در ماجرای شارلی ابدو هم همین بود. رفتند و جلوی در سفارت فرانسه گل گذاشتند که ما را در غم خود شریک بدانید. اگر ادعای انسان دوستی دارند قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؟ سفارت فرانسه هم پشیزی برایشان ارزش قایل نشد که لااقل در را باز کند یا نماینده ، ابدارچی یا خدمه ای بیاید و گل ها را تحویل یگیرد. تحقیر از این بالاتر؟ اما چرا به این جماعت بر نمی خورد؟ چون ویژگی اساسی شخصیت انسان غرب زده خودحقیرپنداری است. خودحقیرپنداری و بزرگ و شریف پنداری غرب از خصوصیات اصلی این ادم هاست. در زمانه ای که دولتمردان می گویند امریکا می تواند با یک موشک تاسیسات نظامی و دفاعی ایران را از کار بیاندازد و ما به جز تولید ابگوشت و قرمه سبزی در چیزی توانمندی نداریم یاید هم این خودحقیرپنداری و بزرگ پنداری غرب گسترش بیابد. به خودی ها که برسند فریاد بکشند و ناسزا بگویند تمسخر و تحقیر کنند. به غرب که می رسند لبخند بزنند، گل و شمع بدهند. دست بدهند و خودشان را در غم ان ها شریک بدانند. 

نظرات  (۱۲)

۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۱:۵۳ ساجده ابراهیمی

اینا دنبال ویزا گرفتنن بابا.

وگرنه مردن فرانسوی هام براشون پشیزی ارزش نداره.

خارجی پرستیم حاجی جان! خارجی پرست! کل بدبختی ما از همین خارجی پرستی است! :(
شما دم خروس رو باور کن! :)
واقعا تو هم علوم اجتماعی خوندی؟ چی خوندی دقیقا؟
۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۷ همسر سید علی ...
خیلی عالی بود ...
اجازه هست با گذاشتن نام وبلاگتون به عنوان منبع مطلبتون رو در وبلاگم نشر بدم ؟
واقعا جای تاسف است...
تولدت مبارک همزاد 26 ساله ی من :)
لعنت خدا بر بی بصیرتها
سلام کامنتم بی ربط به پست هست اما.... دارم برای اربعین می رم کربلا و برای تشکر از روزهایی که دعای مهربون برای مامانم داشتی انجام وظیفه می خوام کنم و حتما اگه لایق بودم دعات کنم . برای من مظهر آرامش بودی و هستی دوست مجازیم
۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۰:۲۰ فاش کننده
برو بابا همش چرت مینویسی
۰۷ دی ۹۴ ، ۱۱:۰۲ مm نصراصفهانی

سلام

کاربردهای قرآن در زندگی ما مسلمانان و بخصوص شیعیان چیست؟ آموزش روخوانی و حفظ قرآن در خانه، مدرسه و مساجد. انجام استخاره برای کارهای مهمی که می خواهیم انجام دهیم مثلاً استخاره برای ازدواج. قرار دادن یک جله کلام الله مجید در مهریه دختران؟ نگاه کردن به آن هنگام جاری کردن عقد ازدواج. بوسیدن و از زیر آن رفتن برای سفر. بخشی از آن را جلو ماشین قرار دادن تا از خطر محفوظ شویم. خواندن در شروع جلسلات. ختم برداشتن برای حاجات. گاهی صبح ها یک صفحه آن را خواندن؟ در ماه مبارک رمضان آن را ختم کردن. خوانده شدن در مجالس فاتحه. بنابراینکه کاربرد قرآن در زندگی ما همین باشد، نیازی به اینکه چگونه کاربری کنیم آن نیست.

کجای قرآن کدامیک از این کارها را دستور داده است و کدامیک از این کاربردها قرآنی را خود قرآن برای خود گفته است. ملاحظه خواهیم کرد که هیچکدام کاربرد اصلی قرآن نیست و کارکردها، کارکردهای تحریف آمیزی است که گویی مشکل تازه ای نیست. امیر المومنین (ع) در انتهای خطبه ۱۷ نهج البلاغه از این کارکرد شاکی است و می فرماید: إِلَى اَللَّهِ أَشْکُو مِنْ مَعْشَرٍ، یَعِیشُونَ جُهَّالاً، وَ یَمُوتُونَ ضُلاَّلاً. لَیْسَ فِیهِمْ سِلْعَهٌ أَبْوَرُ مِنَ اَلْکِتَابِ، إِذَا تُلِیَ حَقَّ تِلاَوَتِهِ وَ لاَ سِلْعَهٌ أَنْفَقُ بَیْعاً، وَ لاَ أَغْلَى ثَمَناً مِنَ اَلْکِتَابِ، إِذَا حُرِّفَ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَ لاَ عِنْدَهُمْ أَنْکَرُ مِنَ اَلْمَعْرُوفِ وَ لاَ أَعْرَفُ مِنَ اَلْمُنْکَرِ؛ شکایت این مردم را به خدا می برم که ۱- زندگی جاهلانه دارید. ۲- با گمراهی می میرید. چرا چون هنگامی که قرآن بدون تحریف و تغییر، حق خواندنش ادا می شود این کالا بی روفق است. اگر قرآن تحریفی عرضه شود بازارش داغ است این است که نزد آنان بدتر از معروف و خوب تر از منکر نیست.


رفتی که بیای ها!
غرب زدگی شاخ و دم که نداره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی