قاب زندگی

یک زن هستم در قاب زندگی

قاب زندگی

یک زن هستم در قاب زندگی

مردی به نام اوه

دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۰۶ ق.ظ

برای من خواندن رمان اوه مثل خوردن این شیرینی نخودی ها بود. همین قدر نوستالژیک، نرم، بدون تکلف و لذت بخش.
هرچند که نوع روایت برایم نامانوس بود اما نثر روان و بیان طنزآمیز مشکلات اجتماعی جامعه ی مدرن اجازه نمی داد خواندنش را به اوقات بیکاری ام موکول کنم. پرداخت قوی شخصیت های داستان آن ها را بسیار ملموس کرده و بعید است بعد از تمام کردن کتاب تا مدت ها به اوه فکر نکنید. اوه، این مرد ساکت، سختکوش و عاشق. اگر شلوغی بیهوده روی جلد را در نظر نگیرم، برای من خواندن مردی به نام اوه یک لذت ممتد بود. و به خاطر پایان خوب، بهترین رمانی بود که سال گذشته خواندم.
ضمنا هیچ وقت بین خوانندن رمان و دیدن فیلمی که بر اساس آن ساخته شده مردد نشوید. فیلم ها ساخته می شوند تا گند بزنند به آن همه زیبایی و هنر
در پایان از فاطمه که به شیرینی خور بلامنازعی تبدیل شده تشکر می کنم :)

اوه

۹۶/۰۱/۲۱
سهیلا ملکی

نظرات  (۸)

چه نگاه زیبایی به فیلم دارید
فکر کنم بیشتر برای زمانی باشه که از روی رمانی فیلم ساخته بشه
پاسخ:
😅🙈
بله منظورم دقیقا همین بود
عکس چقدر قشنگه. 
خیلی دوست دارم بخونم این رمان رو :)
پاسخ:
 مثلا بخونید و خوشتون نیاد :دی
نظرت در مورد تفاوت فیلم و کتاب کاااااااااااملا به جا بود! :)
میخونمش ان شالله.
پاسخ:
سندی دیگر بر تفاهمات ما 
ان شاء الله
به به..:)
پاسخ:
:)
دیروز که داشتم دنبال کتاب میگشتم  یه چیزی بگوی از لاوری هالس اندرسن رو برداشتم، این کتاب خیلی نظرم رو جلب کرد :) البته جلدش فرق میکرد و مال نشر چشمه بود :)
پاسخ:
بله نشر چشمه یه جلد دیگه زده
اما من این رو که گویا جلد اصلیه بیشتر دوست دارم
دارم میخونمش
من کلا زیاد اهل فیلم دیدن نیستم ولی دیدن یکی از قسمتای هری پاتر منو متقاعد کرد هیچ وقت فیلم رو به کتاب ترجیح ندهم و هیچ وقت تر فیلم کتابی رو که خوندم نبینم.
پاسخ:
اتفاقا همه ش موثع نوشتن ذهنم میرفت پیش هری پاتر :)
سلااام.میخوام برم بگیرم و بخونمش.
توصیفتون دلمو آب انداخت.
راستی چه خوبه دوباره مینویسین
پاسخ:
شلام عزیز
امیدوارم خوشت بیاد

حالا تصمیم گرفتم کلا دیگه اینجا ننوسیم :))
۲۴ فروردين ۹۶ ، ۱۷:۵۹ تبارک منصوری
به نظرم بین یک فیلم و کتاب با موضوع مشترک، شانس با اونیه که زودتر دیده یا خونده بشه... مثلا من سری فیلمهای هری پاتر رو به کتابهاش ترجیح میدم چرا، چون اول فیلمش رو دیدم بعد کتابش رو خوندم... فیلم با تمام جلوه های ویژه و ساختار روایی ش دیگه تاثیرش رو روی ذهن من گذاشته پس هیچوقت نمیتونم با کتابش صحنه سازی کنم و لذت ببرم ... یا مثلا سری کتابهای کوهستان اشباح رو هیچوقت نمیتونم با فیلمش عوض کنم چون کتاب تاثیری رو که باید بذاره گذاشته و من با قوه تخیل خودم صحنه ها و کاراکترها رو ساختم و نمیتونم با فیلمش ارتباط بگیرم... قبول داری؟ 
پاسخ:
همچنان رو نظر قبلیم هستم
کتاب خیلی بیشار ادم رو درگیر میکنه و تخیل رو پویا میکنه اما فیلم به ذهن انفعال میده و داستان رو هم ناقض میکنه تا تو اون ظرف زمانی جا بگیره

اما این درسته که اگه فیلم رو ببینی دیگه حوصله کتاب رو نخواهی داشت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی