قاب زندگی

یک زن هستم در قاب زندگی

قاب زندگی

یک زن هستم در قاب زندگی

من تسلیمم

دوشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۱۳ ب.ظ

_ پریا با اینکه هم اسکوتر داره هم کفش اسکیت باباش براش دوچرخه خریده. اون وقت من، من بیجاره هیچکدوم رو ندارم. هرچقدر به بابام قول دادم دختر خوبی باشم به مامانم قول دادم ناخونام رو نجوم اتاقم رو خودم مرتب کنم، قبول نکردن که نکردن. می دونم بابام حرفی نداره. مامانمه که راضی نمیشه. میگه حیاط مجتمع براى اسکیت مناسب نیست. اسکوتر هم خطر داره. راستش خودم هم یه کم می ترسم که بخورم زمین اما دوچرخه، دوچرخه رو میشه به چرخ عقبش کمکی وصل کرد. یعنی میشه واسه عیدی برام بخرن؟ یا مثلا جایزه کارنامه ترم اول. وای که هرکاری می کنم نمی تونم از فکرش بیام بیرون. دوچرخه ی صورتی که یه سبد خوشگل جلوش داره. خدایا باور کن اگه این یدونه رو برام نخرن تا آخر عمرم غمگین و غصه دار می مونم.


+من بچه ی دوم خانواده بودم. کیف و کفش و لباسی که استفاده می کردم رو قبل از من خواهرم استفاده کرده بود و من تمام سعی م رو می کردم که سالم به دست خواهر کوچکترم برسه. البته لباس عید معمولا از این قاعده استثنا بود. گاهی یک چیز در آن واحد برای همگی بود و گاهی هم یک سری چیزها رو هیچ کدام نداشتیم. یکی از اون نداشته هامون دوچرخه ای بود که نه تنها به مامان و بابا نگفتیم بلکه از شرم به روی همدیگه هم نیاوردیم. دوچرخه ی آنه شرلی یا آن سبد جلو که می شد پر از گل و سبزه ش کرد رویایی بود که با بستن چشم هامون بهش می رسیدیم. رویای شیرین هرشب. این طرز زندگی من را طوری بار اورد که برای خرج کردن پول حسابگر باشم و برای بخشش مهر و محبت تا می تونم دست و دلباز. و همین سبک زندگی کمک کرد تا با حقوق کارمندی همسرم و زندگی قسطی به راحتی کنار بیام. قبض ها و قسط ها را سرموقع پرداخت کنیم و ریز ریز پس انداز کنم. اخر پارسال هم از کنار مخارج خونه 300 تومن پس انداز کرده بودم که برای نرگس یک پلاک و زنجیر سبک بخرم. چیزی که درموقع نیاز بشه به پول تبدیلش کرد. معمولا زیر بار خواسته های نرگس که دوستم فلان چیز رو داره نمی رم و سعی می کنم منصرفش کنم اما این بار وقتی خواسته ش یک دوچرخه دخترانه سبد دار بود چطور می تونستم نه بگم؟! تمام کودکی م کنار نرگس ایستاده بود و از ته دل اون رو می خواست.
.
#داستان_بافی #پادری_گرافی

۹۶/۰۱/۰۷
سهیلا ملکی

نظرات  (۹)

چه‌کار خوبی کردین :) هیچی جای دوچرخه رو نمیگیره :)
یادش بخیر. الان که بهش فکر می‌کنم می‌بینم لذتِ دوچرخه‌ی بدونِ کمکی خیلی بیش‌تر از با کمکی هست :))

+ البته منم که دوچرخه داشتم حسابگر بودم و هستم :))
ضمناً ؛ نرگس هم دخترتونه؟
خیلی وقته پست نذاشتین، یادم رفته :))
پاسخ:
کمی از دقتی که تو درساتون دارید رو خب به هشتگ های پایین مطلب ما بدید
چه کفششم با دوچرخه اش ست کرده
هرچی اون نسل با حیا و قانع بود، این نسل زیاده خواه و سیری ناپذیره
پاسخ:
شاید یکی از علتهاش تک فرزند بودنه
:))) 
یعنی همش خیالات بود؟ 
پس عکس چی میگه؟! :|
پاسخ:
جلوی در یه خونه ای بود  عکس گرفتم :دی
ان‌شاالله برای فاطمه‌ی خودتون بخرید :دی
پاسخ:
ان شاء الله :))
۰۸ فروردين ۹۶ ، ۱۳:۰۵ آقای سر به هوا ...
خوش بحالشون .
من یادمه خواهرم از بچگی آرزوی اسکیت داشت و هیچوقت بابام براش نخرید .
حتی الان هم با اینکه ازدواج کرده هنوز یادشه !
پاسخ:
نمی دونم نگاه خواهرتون الان چیه ولی لذت داشتن آرزو و حسرت نرسیدن بهش رو تجربه کرده
لذت آرزو چیزیه که با فراهم کردن هرچیزی که بچه ها میخوان و حتی قبل از اینکه بخوان! داریم ازشون میگیریم
منم هیچوقت دوچرخه و اسکوتر و اسکیت نداشتم! داغ دلم تازه شد! خخخخ!
راستش نمیدونم که باید برای بچه ها بخریم یا به قول تو لذت آرزو رو بهشون بچشونیم!
شاید بهتر باشه که بذاریم یه مدت رویا بافی کنن اما  نذاریم حسرتی به دلشون بمونه.
چیزی که میدونم اینه که نباید به خاطر این چیزهای دنیوی و دل سیر کردن بچه ها از دنیاشون از ارزشها و ضروریات زندگیمون بگذریم. این خط قرمز منه:)
پاسخ:
منم که همواره با تو تفاهم دارم 
داستان زیبایی بود :)
پاسخ:
لطف داری بانو جان 
سلاااااااام
خوبببید
چه عجججججب
عیدتون مبارک
روزتون مبارک
تولدتون مبارک(شاید یهو رفتی تا سال دیگه،بذار پیشاپیش و پساپس همه رو بگم)
خانم با کلاس
پیغام خصوصی و عمومی و میذاریم محل نمی ذارید
از عواقب اینستا گردیه دیگه؟
هاها؟
پاسخ:
 سلام خاتوم :)

با تشکر از تبریک تولد :)) اره من کارم معلوم نیست یهو اصلا ممکنه از اساس وبلاگ رو حذف کنم
نه محل نمی ذارید جیه اختیار دارید. علتش کمبود وقت و سر نزدن به وبلاگه چون اولویت کمتری برام داره.
دقیقا چی از عواقب اینستا گردیه؟ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی