قاب زندگی

یک زن هستم در قاب زندگی

قاب زندگی

یک زن هستم در قاب زندگی

خوب باشیم

جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ب.ظ
 

در تعاملات روزمره بارها پیش می آید طرف مقابل شما رفتاری انجام دهد که به نظر شما رفتار نامناسبی بوده است. در این مواقع او از بد بودن رفتار خود آگاه نیست و حتی ممکن است اگر مشابه همین رفتار با خودش انجام شود ناراحت نشود. این رفتارها از جمله رفتارهایی هستند که ممکن است ذاتا رفتار بدی نباشند یا لااقل در فرهنگ و عرف شما جزو رفتارهای عادی به شما بیایند. اما 2 مساله وجود دارد و آن اینکه: یک: چیزی که در عرف و فرهنگ عادی شود لزوما به معنی صحیح بودن نیست. دو: ممکن است ان رفتار بد نباشد اما شما را آزار بدهد. حالت دوم به سلیقه و روحیات شما بستگی دارد.

با خودم فکر کردم یکی از رفتارهایی که خیلی برای من ناخوشایند است را با شما در میان بگذارم. شما هم اگر رفتار خاصی هست_ که آزارتان می دهد و طرف مقابل متوجه نیست_ را در کامنت ها بگذارید. شاید خود من یکی از آن رفتارها را داشته باشم و بدون اینکه بخواهم با همین رفتار ناخواسته کسی را ناراحت کنم.

 بارها پیش آمده که نزدیک ظهر یا بعد از ظهر خواب بوده ام و کسی به منزلم آمده و یا تماس گرفته و بیدارم کرده است. چیزی که بین دوستان و فامیل رایج است گفتن این جملات است: عه تا این موقع خواب بودی؟ خجالت بکش الان وقته خوابه؟ چه وقته خوابه الان؟ به به ادم مذهبی که این موقع خواب باشه از بقیه چه انتظاری داشته باشیم( رکورددار مسخره ترین جمله)

این جملات را درحالی می گویند که طبق دین و اخلاق باید از اینکه باعث شده اند کسی از خواب بیدار شود، عذرخواهی کنند.

شاید من دیشب تا صبح نتوانسته ام بخوابم. شاید مشکلی دارم که باید بیشتر استراحت کنم. شاید آن خواب قیلوله است. و ده ها شاید دیگر که معمولا برای طرف مقابل توضیح نمی دهم چون نیازی نمی بینم. این مساله جزو حریم خصوصی من است و دلیلی ندارد برای کسی توضیحی بدهم که چرا در زمانی که او دوست ندارد خوابیده ام. در واقع با خوابیدن من به آن شخص ضرری وارد نشده که بخواهم علتش را توضیح بدهم. قضیه وقتی بیشتر برایم ناراحت کننده است که طرف مقابل ادم مذهبی باشد و نداند و یا نخواهد بداند که بیدار کردن ادم ها درصورتی که از رضایت ان ها مطمئن نباشیم اشکال شرعی دارد و درحالیکه ما اجازه نداریم برای نماز صبح کسی را از خواب بیدار کنیم_ نمازی که از اوجب واجبات است_  تکلیف سایر کارها مشخص است.

به حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذاریم

...........................................................................................

خب خانم های عزیز می بینید که 2 روز هم از تاریخ زایمانم گذشته و منم از نگرانی به غرغر کردن افتادم :))

ولی انصافن این رفتار خیلی رو اعصابمه

۹۳/۱۲/۰۱
سهیلا ملکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی